Dutch Birding

Dutch Birding ยท COVID-19 virus in verband met twitchen; update 30 mei 2020

Rob Bekebrede

Rob Bekebrede
 ·  7 juni 2020  14:17

Duidelijk.

Is het ook al bekend, wanneer er weer zeldzame waarnemingen doorgegeven gaan worden op de website van Dutch Bird Alerts? Voor mijn gevoel blijven we nu wat achter bij Waarneming.nl en niet iedereen zit in een app-groep.

Met vriendelijke groet,

Rob Bekebrede

Diedert Koppenol

Diedert Koppenol
 ·  7 juni 2020  14:30

Hoi Rob,

Wanneer je inlogt op dutchbirdalerts.nl met je account en je beschikt over een DBA-abonnement, dan zul je daar de waarnemingen zien staan. Alle waarnemingen staan op embargo en worden alleen getoond aan leden van het alertsysteem.

Rik Winters

Rik Winters
 ·  18 juni 2020  20:29, gewijzigd 18 juni 2020  20:30

Beste Diedert,


Nou heb ik een DBA-abonnement en kan ik inloggen op dutchbirdalerts.nl, maar dan zie ik nog steeds dat treurige lijstje waarnemingen van maart. Goed om in de communicatie mee te nemen dat de DBA er voor heeft gekozen de coronacrisis te gebruiken om de waarnemingen nu eindelijk achter de betaalmuur te zetten en ook goed om de website daar op aan te passen door de waarnemingenrubriek daar weg te halen.

Diedert Koppenol

Diedert Koppenol
 ·  22 juni 2020  23:57

Beste Rik,

Dat is gek. Zelf kan ik met dat abonnement wel de gehele lijst zien. Ik doel op een "piepjes"-abonnement, mocht daar verwarring over zijn. Het is inderdaad zo dat voor de overige abonnementen (vooralsnog) niks te zien is daar. 

De rest m.b.t. communicatie is voor anderen bedoelt, neem ik aan?

Rik Winters

Rik Winters
 ·  23 juni 2020  16:06, gewijzigd 23 juni 2020  16:13

Hoi Diedert, het is inderdaad zoals je schrijft: DBA-begunstigers zonder DutchBirdAlerts-abonnement krijgen nu niks te zien, net als niet-DBA-begunstigers. De rest van mijn opmerkingen sluit aan bij de vraag die Rob al stelde, maar waar je geen antwoord op gaf: ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het niet langer voor iedereen zichtbaar plaatsen van recente meldingen op de websites van DB en DutchBirdAlerts een andere reden heeft dan Corona; waarneming.nl heeft tenslotte al weken alles weer open staan. Tot nu toe blijft het bestuur van de DBA echter in gebreke als het gaat om de communicatie over wat het plan is met de waarnemingenrubriek op de websites. Resultaat is dat beide websites nu een wat treurige linkerkolom hebben die zeker op de DB-site afbreuk doet aan de kwaliteit.

Diedert Koppenol

Diedert Koppenol
 ·  23 juni 2020  19:47, gewijzigd 23 juni 2020  19:52

Ah, ja, daarvoor zul je bij het bestuur moeten aankloppen. Mogelijk een mail daarheen sturen? 

Voor wat Rob zijn vraag betreft, als je gewoon een abonnement afsluit om de piepjes te ontvangen, krijg je ook toegang tot de Telegramgroep van Dutch Bird Alerts. De informatievoorziening voor betalende leden van Dutch Bird Alerts loopt zeker niet achter op wrn.nl en behoeft dus geen deelname aan een appgroep, maar wel aan maar één Telegramgroep.

Die linkerkolom is voor mij verder prima vol kwaliteitswaarnemingen, maar dat is dan inderdaad een voordeel van een abonnement. ;) Misschien moet het bestuur kijken naar een optionele balk; wel tonen indien ingelogd + abonnement, niet tonen als niet aan deze eisen wordt voldaan (indien dit de ingeslagen weg is, zoals Rik die suggereert)

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?