Fotogalerij · Canadese Boomklever · 04-11-2022 · Aukrug Duitsland Germany. · Ed van Boheemen
Ed van Boheemen
·
5 november 2022 08:36
Team "Rotterdam" heeft 'm in the pocket!!! Kreeg ik door.
Dave van der Spoel
·
6 november 2022 10:34
Team IJsselmonde Ed, wil niks te maken hebben met Rotterdam!
Max Berlijn
·
6 november 2022 18:53
Werd er tape gebruikt? Jullie vonden hem in 7 minuten terwijl de herontdekking na de vondst 7 uur duurde?? Knappe actie overigens.
Dave van der Spoel
·
7 november 2022 21:41
Ha Max, bij mijn weten werd er in de ochtend geen tape gebruikt! De vogel zat luid roepende in de zon bovenin een spar. Later werd die ook vaak terug gevonden op deze manier. Pas bij onze laatste wrn is er kort geluid gebruikt om de vogel wat lager in de sparren te krijgen wat die daarna ook ging doen. Hierdoor een half uur uitstekend kunnen bekijken, zie hierbij ook het filmpje op Twitter onder Twitchingholland.
Max Berlijn
·
7 november 2022 22:26
Max Berlijn
·
11 december 2024 09:24
Is deze vogel eigenlijk als wild geaccepteerd in DL? Zo ja dan ben ik nog meer benieuwd hoe het gaat aflopen met de Mockingbird bij Bonn.
Peter de Knijff
·
11 december 2024 10:24
Ik kan daarover bij de DAK niets terugvinden Max, maar wellicht dat Jan Hein beter de weg weet? In hun online zoeksysteem is Sitta canadensis niet terug te vinden (althans niet door mij).
Over die spotlijster zou ik geen illusies hebben. Rekening houdend met eerdere beslissingen en de bemensing van de commissie die daar over gaat wordt dat een geheide escape.
Peter de Vries
·
12 december 2024 11:56
Deze vogel is door de DAK geaccepteerd, maar door de club van Peter Barthel (Kommision ‘Artenliste der Vögel Deutschlands’) blijkbaar nog niet behandeld. Omdat de soort daardoor nog niet op de officiële Duitse lijst staat, komt deze eerst in categorie D terecht (mogelijk niet wilde herkomst).
Max Berlijn
·
12 december 2024 12:16
Thx, Hoe zit dat met WP twitchers eigenlijk? Kan je alleen soorten op je lijst zetten die op basis van status zijn geaccepteerd als wild of in C in het waarin je de vogel zag?
Eric Jan Alblas
·
12 december 2024 13:16, gewijzigd 12 december 2024 14:45
Ik tel zelf alleen soorten die ook door de zeldzaamhedencommissie van het betreffende land (als die er is) zijn geaccepteerd. Sommige twitchers zijn daar echter minder kritisch in, zoals ook al gebeurt bij de Mockingbird in Duitsland. Er gelden geen algemene telregels dus we moeten vertrouwen op de integriteit van de mensen die soorten invoeren op bijvoorbeeld netfugl.dk.
Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.