Dutch Birding · Struinen op de Shetlands: komen de Russen of de Amerikanen?
Patrick Bouthoorn
·
5 november 2024 08:37
Heel leuk verslag, mannen.
Marc Guyt
·
5 november 2024 10:23
Mooi en inspirerend verslag. Het staat op de 'Katwijkse' shortlist als bestemming om heen te gaan.
Fair isle nog open voor meerdere dagen en dan hebben we helemaal geen excuus meer om te gaan.
Louis van Oort
·
5 november 2024 11:12
Dank! Jullie Utsira-report is ook om van te watertanden. Sterker nog, Utsira stond eerst op onze to do-lijst. Maar het werd voor nu Shetland.
Staan nog wel wat eilanden open om te worden ontgonnen. Al was het maar als excuus.
Paul Gnodde
·
5 november 2024 13:47
Wat een prachtig en mooi beschreven avontuur. Maar wat is Homerisch gelach vraag ik als gesjeesd gymnasiast.
Patrick Bouthoorn
·
5 november 2024 13:57
@paul, luid lachen denk ik.
Jan Hein van Steenis
·
5 november 2024 14:08
Hm, dat van de kaart verdwijnen van Groot-Brittannië heb ik ook wel eens tegen mijn Engelse vogelvrienden geopperd... Of we zijn als Nederlanders niet origineel, of jullie zijn tegen een bekende van mij aangelopen (er zat er in elk geval eentje op Shetland, dus dat kan).
Peter de Knijff
·
5 november 2024 14:44
Hmm, de blythi default opmerking van de Schotse "deskundigen" is erg overdreven. Er zijn legio mtDNA bewezen curruca's in oktober en november in de UK, Nederland en Duitsland. In september is curruca zelfs "by far" de standaard. Met een beetje warm licht lijkt een standaard grijze curruca al snel op een warm bruine blythi (voorop gesteld dat dit een waterdicht kenmerk is) en foto's kunnen erg misleidend zijn.
Maakt voor de rest van de trip niets uit natuurlijk. Leuke soorten.
Dat van die warmtebeeldkijkers herken ik van Helgoland. Werd ook daar zeer frequent gebruikt en het heeft erg veel vogelaars daar aan een fraaie Roodkeelnachtegaal geholpen.
Vincent van der Spek
·
6 november 2024 07:23, gewijzigd 6 november 2024 07:24
Erg leuk om meer te lezen over hoe het er aan toegaat op de zeldzaamhedenhotspots elders in NW Europa! En heerlijk geschreven ook, met die ironische ondertoon.
Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.