Dutch Birding

Dutch Birding · Februari 2025

Wim Wiegant

Wim Wiegant
 ·  7 March 2025  15:05

Vele bedankjes, net zoveel als er Brileiderkijkers waren, gaan weer uit naar de heren Garry Bakker (controle van taal en feiten) en Toy Janssen (ICT)...!

Dick Pruiksma

Dick Pruiksma
 ·  8 March 2025  11:46

Beste Wim, je "schrijft"in het stukje over de kleine canadees: op 24 febr. werd er nog een vogel ontdekt..enz..

Maar zou het niet gewoon de zelfde vogel zijn als die in Groningen? Gezien het patroon en de tekening van de dekveren op de rug en de afscheiding tussen zwarte hals en lichte borst denken vele "deskundigen" dat dit dezelfde vogel moet zijn....

Is natuurlijk bijzonder, maar 2 hutcinsii's hier in Noord Nederland is waarschijnlijk nog meer bijzonder...

Met vriendelijke groet, Dick Pruiksma

Wim Wiegant

Wim Wiegant
 ·  8 March 2025  15:59, gewijzigd 8 March 2025  16:06

Dick, 
Ik heb de tekst over de Kleine Canadese Gans aangepast. Vanwege de afstand tussen beide locaties had ik er niet bij stilgestaan dat het waarschijnlijk dezelfde vogel betrof. 
Dank voor de correctie...

Edwin Schuller

Edwin Schuller
 ·  10 March 2025  12:52, gewijzigd 10 March 2025  15:04

In het overzicht van gedode dwaalgasten mist er toch wel écht eentje.

Eduard Sangster

Eduard Sangster
 ·  10 March 2025  13:32

In het WP verslag zijn voor het eerst links toegevoegd, indien er een foto van de vogel op internet beschikbaar is. Dit betreft vaak openbaar toegankelijke pagina’s van Facebook. Deze zijn met enig doorklikken ook zichtbaar voor niet-Facebook gebruikers. Graag ontvangen we jullie feedback of deze links iets toevoegen, of niet.

Edwin Schuller

Edwin Schuller
 ·  10 March 2025  15:04

Wat mij betreft een goed idee!

Wim Wiegant

Wim Wiegant
 ·  10 March 2025  20:24, gewijzigd 10 March 2025  20:26

Helaas Edwin,
Zwarte Zeekoet was in 2011 al lang geen beoordeelsoort meer - al niet vanaf 2006 - en dus geen dwaalgast.
Dat neemt niet weg dat het een fantastische foto is...! Of, een heel treurige foto, zoals je misschien hoort te zeggen. 

Edwin Schuller

Edwin Schuller
 ·  11 March 2025  15:35, gewijzigd 11 March 2025  15:35

Ik weet niet of je nou kan stellen dat "beoordeelsoort" en "dwaalgast" hetzelfde zijn, maar ik kan er verder wel mee leven zo :)

Thijs de Groot

Thijs de Groot
 ·  12 March 2025  20:04

Leuk stuk weer!
Helaas toch een -veel voorkomend- taalfoutje: Mauritanië is met een i. ;-)

Wim Wiegant

Wim Wiegant
 ·  13 March 2025  16:04, gewijzigd 23 March 2025  13:29

Thijs,
Op Wikipedia worden zowel Mauretanië als Mauritanië aangegeven, maar op andere plekken zie ik dat Mauretanië verouderd is. Het DB Terugblik-team steunt de vooruitgang - tot op zekere hoogte - en daarom heb ik het aangepast...!

Jan Hein van Steenis

Jan Hein van Steenis
 ·  15 March 2025  21:50

Dit is een echte klassieke fout: de Romeinse provincies in Noord-Afrika heetten Mauretania, het land heet Mauritanië.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?