Dutch Birding ยท April 2025

Wim Wiegant
·
7 mei 2025 20:38
Wat is het DB Terugblik-team toch zonder de inspanningen en het zweet van de mannen Toy Janssen voor de voor normale mensen niet-te-bevatten ICT en Garry Bakker voor de oneindige hoeveelheid aanvullingen en correcties? Zonder hen zou deze rubriek volslagen waardeloos zijn!

Michiel Schoonderwoerd
·
7 mei 2025 22:35
Heerlijke samenvatting weer. Bedankt Wim!
Een kleine opmerking: De Eastern Bonelli's warbler heet in het Nederlands toch Balkanbergfluiter?
Ben Gaxiola
·
7 mei 2025 23:08, gewijzigd 7 mei 2025 23:13
Mooi overzicht weer!
De Bronskopeend van Maassluis en Rozenburg zwemt op Het Scheur
Ik mis de 2 Humes Bladkoningen van Limburg.
Bij de Aziatische roodborsttapuit staat een o teveel.

Wim Wiegant
·
7 mei 2025 23:28, gewijzigd 7 mei 2025 23:29
Michiel en Ben,
de correcties zijn aangebracht, en de Humes Bladkoningen, waar ik overheen had gekeken, zijn opgenomen...

Robert van Tiel
·
8 mei 2025 17:10
Wederom een fijn overzicht, dank Wim en Eduard!
Deze vijf IJsduikers zijn wellicht ook nog het vermelden waard in dit overzicht, volop baltsend en drie vogels in volledig zomerkleed.

Wim Wiegant
·
8 mei 2025 18:05, gewijzigd 8 mei 2025 18:05
Je hebt gelijk Robert. Ik heb ze opgenomen...
Maartje Bakker
·
8 mei 2025 18:24
Heel fijn dat de Engelse namen bij de WP soorten staan.
Hendrik Beukelman
·
8 mei 2025 18:37
Dank voor het mooie overzicht.
Op 15 april verbleef een Balkanbaardgrasmus op de Maasvlakte, misschien wel het vroegste geval in april ooit.

Wim Wiegant
·
8 mei 2025 23:26
Dank je wel Hendrik; de vogel van de Maasvlakte was me ontgaan maar is nu terecht opgenomen...
Een van de leukste dagen van de maand - voor mij - is de dag dat het DB Terugblik - maandoverzicht uitkomt. Direct daarna komt echter meteen de iets mindere correctie en aanvullingen-dag. Altijd druk! Gelukkig houdt het een en ander elkaar in balans...

Jan Hein van Steenis
·
9 mei 2025 11:55
Als ik het zo lees heeft een waterharmonica een zelfde soort functie als een helofytenfilter. Dat ken ik dan weer van mijn eerste Kleinst Waterhoen. Zo leer je nog eens wat.
Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.