Dutch Birding

Dutch Birding · De batterij van mijn PDA/telefoon loopt sinds enkele weken zo snel leeg ....

Gerard Troost

Gerard Troost
 ·  8 februari 2010  20:03

1) "Windows geheel de-installeren" Dat is wel erg doeltreffend :)
Wietze Janse

Wietze Janse
 ·  8 februari 2010  20:31

Chris, dat kan in principe wel een oorzaak zijn. Dacht ik eerst ook, maar uiteindelijk bleek van niet. Twee leden hadden al een nieuwe batterij gekocht, maar het probleem bleef, totdat ze bovenstaande oplossing deden ...... @ Gerard, dank je, is aangepast
Bas van der Burg

Bas van der Burg
 ·  10 februari 2010  12:08

Hoi Wietze, Het is mij ook opgevallen dat mijn batterij de laatste tijd wel heel erg snel leeg is. En dat terwijl ik mijn HTC Diamond2 in eind november 2009 heb gekocht. Daarnaast is het mij opgevallen dat de pushmail van windows live ook wat vertraging geeft. Die melding van Bob Woets mbt 186 Witbuiken kwam bij mij bijvoorbeeld pas 1 uur later door
David Uit de Weerd

David Uit de Weerd
 ·  11 februari 2010  10:03

Hoi Wietze, Ik ervaar hetzelfde euvel. Nu ben ik een relatieve digibeet. Is het verwijderen van mijn hotmail-account en het opvoeren van een g-mail-account op mijn telefoon voldoende? Of dien ik de handelingen m.b.t. Windows Live ook uit te voeren? Daarnaast kan is de snelste frequente bij mijn G-mail-instelling m.b.t. automatisch ophalen/verzenden 1x per vijf minuten. Is dit juist? Dit kan dus niet continu? Dank!
Wietze Janse

Wietze Janse
 ·  11 februari 2010  15:38, gewijzigd 11 februari 2010  15:44

@David, - Je moet inderdaad, zoals beschreven, Windows Live (pushen hotmail/live account) uitzetten. Dat lost het probleem van snel leeglopen op. - Jij hebt een Gmail-account (IMAP/POP3) aangemaakt en dat pusht niet. Je moet een Outlook-account aanmaken met de gegevens van gmail (je gmail-adress/paswoord en server m.google.com). Dan heb je pushmail. Vrijdagavond heb ik weer spreekuur, als je me dan even belt praat ik je er doorheen. @Bas, waarnemingen van w.nl kunnen wij pas doorzetten wanneer de waarnemer deze heeft ingevoerd. Wel nemen wij de tijd van waarnemen over als dat op w.nl wordt toegevoegd. Dan kan het lijken dat het bericht vertraging heeft, want daar (waarnemen.invoeren) kan soms uren tussen zitten. Dat is niet de vertraging van pushmail, maar tijdsverschil tussen waarnemen/invoeren op w.nl. Ook bij waarnemingen die eerst langs onze eigen admins gaan kan vertraging zitten (vgl vroeger met de voegllijn die ook eerst afgeluisterd moest worden).
Luuk Punt

Luuk Punt
 ·  11 februari 2010  17:24

Wietze, bedankt voor je bericht en hulp! De batterij is gaat nu bijna drie keer zolang mee en Alerts worden netjes "ge-pusht"! Geweldig!
Jaap Denee

Jaap Denee
 ·  11 februari 2010  21:56

Ik ben er vanavond even voor gaan zitten (had dezelfde problemen als hierboven beschreven) en binnen enkele minuten had ik het voor elkaar. Ook de snelheid van het binnenkomen van (test)berichten is weer helemaal terug (met mijn live account kwamen alerts meestal na langer dan een half uur binnen... dat kost je op den duur een soort). Wietze, dank voor de goede tips.
Wietze Janse

Wietze Janse
 ·  11 februari 2010  23:15

Windows Live had het probleem dat je telefoon soms niet goed uit de slaapstand kwam en daardoor leek het dat hij vertraging had (terwijl hij al een half uur op je telefoon stond). Lijkt dat ActiveSync dit beter doet .....
Bas van der Burg

Bas van der Burg
 ·  11 februari 2010  23:42, gewijzigd 11 februari 2010  23:43

Ik het gisteren en vanmiddag weer effe zitten puzzelen, maar mij is het nog steeds niet gelukt. Ik krijg een foutmelding bij synchronisatie. Als ik dan ActiveSync open krijg ik de volgende foutmelding: "De server waarmee u synchroniseert is geen exchange server of er wordt incompatibele software op deze server uitgevoerd. Kies server configureren in het menu activesync om de juiste proxyserver op te geven". Nu ben ik erg benieuwd wat ik fout doe....... Ik kwam deze foutmelding al meer tegen op internet trouwens
Bas van der Burg

Bas van der Burg
 ·  12 februari 2010  08:44

snap er geen #$%*@ van. Net een nieuw gmail-account aangemaakt en alles ingesteld zoals Wietze me dat heeft aangegeven (had ik al eerder gedaan maar kreeg toen die foutmelding, zie hierboven) en nu werkt het (vooralsnog) wel. We gaan het beleven!!!
Wietze Janse

Wietze Janse
 ·  12 februari 2010  09:07

Goed te horen Bas, anders even bellen, praat ik je telefonisch er doorheen.
Bas van der Burg

Bas van der Burg
 ·  12 februari 2010  11:27

vooralsnog komen de meldingen goed binnen!! moet alleen mijn gmail-account goed instellen want de meldingen komen nu ook binnen op mijn versatel-account......
Co van der Wardt

Co van der Wardt
 ·  13 februari 2010  11:41

Ha die Wietze, Zoals ik vertelde bij mij dezelfde problemen. Net een nieuwe HTC HD2 gekocht dus eerst dacht ik dat de batterij een paar keer moest worden opgeladen. Daarna weet ik het aan het vele spelen met mijn nieuwe phone en toen aan de kou. Hoe dan ook steeds na ruim 1 dag was de accu leeg. Jouw tip opgevolgd en nu na 2 dagen nog 76%. THANKS, Co
Teus Luijendijk

Teus Luijendijk
 ·  16 februari 2010  21:35

Uitstekende actie van Wietze c.s.! Na inmiddels al jaren geëmmer met windows live (altijd 'knipperlichtverbinding') en het nog dramatischer Emoze ervaar ik nu eindelijk een - zo lijkt het althans vooralsnog - betrouwbaar systeem. Nu komen de DB-alerts echt tot hun recht! Klasse, Teus
Wietze Janse

Wietze Janse
 ·  17 februari 2010  16:30, gewijzigd 17 februari 2010  16:35

Ben er nu achter (dankzij Geert Lamers) wat het probleem was/is waar o.a. Bas tegenaan liep. Bij "Items te synchroniseren" moet je alleen email aanvinken (contacten, agenda en taken uizetten!) anders krijg je die foutboodschap. Heb de handleiding op de DBAlerts pagina zodanig aangepast, hoop dat dit nog eventuele lopende issues voor gebruikers oplost,
Jaap van den Andel

Jaap van den Andel
 ·  19 februari 2010  14:52

Wietze, In het programma ActiveSync staat in het menu niet de mogelijkheid , dus ik zie geen mogelijkheid om mijn gmail-account in te voeren. Hoe nu verder?
Jaap van den Andel

Jaap van den Andel
 ·  19 februari 2010  14:54

Niet de mogelijkheid New Outlook Account bedoelde ik te zeggen.
Bas van der Burg

Bas van der Burg
 ·  22 februari 2010  09:57

@Wietze, voor wat betreft die foutmelding waar ik tegenaan liep. Ik had wel degelijk alleen e-mail aangevinkt als onderdeel wat gesynchroniseerd moest worden. De onderdelen contacten, agenda en taken, had ik wel degelijk uitgezet. Maakt ook allemaal niet uit, het werkt nu eindelijk goed, klasse!! Ik zie ook een positief voordeel van de nieuwe methode. Het was mij opgevallen dat het geheugengebruik na verloop van tijd toenam waardoor ik de telefoon soms een soft reset moest geven. Sinds ik DB-alerts via de "nieuwe methode" doorkrijg, blijft het geheugengebruik vrij constant.
Wietze Janse

Wietze Janse
 ·  24 februari 2010  23:27, gewijzigd 25 februari 2010  13:06

@ Jaap, kies (dan) voor de optie 'server synchroniseren', dan moet het gaan lukken.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?